Jumaat, 17 Januari 2014

Produk Shaklee tak halal?



GEMPAR!! Terkejut masa pertama kali tengok kali gambar ni..
Astaghfirullahalazim!!

Gambar ini tiyah dapat dari kawan whatassp merangkap upline dalam Shaklee..
" Sesungguhnya membazir itu adalah sifat syaitan "  katanya dekat botol produk ni LECITHIN, OMEGA GUARD , COQHEALTH tak de cop Halal...pastu ada bovine gelatin katanya.

Agaknya dia tahu tak BOVINE GELATIN yang tertera pada isi kandungan itu bukan dari binatang BABI.Tapi dari LEMBU..Kalau betul nak buang macam tu kenapa tak selidik betul2 masa sebelum beli..dah beli melatah pula nak buang..bukan murah harga 3 produk tu.mencecah ratusan ringgit juga.

Bila teliti balik gambar diatas tu..kalau betul dia nak buang kenapa dilapik kertas?pastu macam bersih jer plastik sampah tu..ker nak amik balik??..PROVOKASI semata..sebab jeles produk Shaklee meletup kat pasaran?? Wallahualam...

Kita tak tahu niat si tuan gambar tapi meh nak jelaskan disini...Shaklee bukan produk dari Malaysia..kalau nak dapatkan cop halal JAKIM


 Pihak JAKIM mesti melawat ke kilang Produk tersebut.Seperti kita dah tahu Shaklee bukan produk dari Malaysia.tetapi Produk dari U.S jadi Negara tersebut yang harus meneliti status HALAL produk tersebut.
cer tengok certificate ini.


Ini adalah sijil Halal yang dikeluarkan oleh pihak ISA Islamic Services of America yang mempunyai tugas yang sama seperti JAKIM mengesahkan status Halal produk negara tersebut..

tengok yang ini pula..


ini adalah Logo-logo yang diiktiraf oleh  JAKIM..sila tengok pada bulatan MERAH yang saja tiyah bulatkan..ternyata ISA adalah diiktiraf oleh pihak JAKIM..



Bukan senang nak dapatkan pengiktirafan tersebut..setiap tahun pihak Shaklee harus memperbaharui certificate untuk pengesahan tersebut..

Rasa tak puas hati lagi...boleh rujuk halaman ini yang ditulis oleh Abdul Rahman Baco penulis buku Halalkah Ubat Anda? halalscience.com..

Tahniah juga Hamba Allah yang mengepos gambar itu..tiyah rajin cari n google status sebenar keHALALan Shaklee..lagi bertambah yakin nak guna produk ni.. ^_^

sebab dah terbukti pada diri  sendiripun..cer google dalam tenet berlambak lagi  testimoni pengguna Shaklee..bukan reka2 sesuka hati..agaknya sebab ini lah masih ada orang yang merasa tidak senang hati..

pendapat tiyah sebagai manusia biasa..rezeki di tangan ALLAH..walau macam mana pun hebat manusia mencipta teknologi perubatan..tetapi yang menyembuhkan adalah kuasa Allah Taala..Begitu banyak ubat-ubatan penawar yang Allah suruh kita ikhtiar..tak kira dari segi perubatan Islam..pemakanan sunnah Nabi..ubat-ubatan tradisional..Sebab Allah minta kita berusaha..sertakan dengan doa dan tawakal kepada Allah Taala..

Tidak kira kita mencuba atau menjual produk apa sekali pun..niat membantu mereka yang diuji oleh Allah dengan penyakit dan ujian dari Allah...bukan produk saya bagus..produk orang tidak bagus..keuntungan diutamakan...malahan berusaha menjatuhkan orang lain pula..Nauzubillahi min zalik...

Mencari Keredhoan Ilahi..

Wallahualam..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan