Sabtu, 8 Februari 2014

To Person..

Assalamualaikum...dan selamat sejahtera..

Selamat Datang dan Terima Kasih sebb mengunjungi Blog Saya yang tak seberapa nie..
Asalnya minat dan suka melayari internet..lepas tu guna medium ini sebagai bidang perniagaan pulak..dah alang2 suka jadi gunakanlah kearah yang bermanfaat..SALAH KER??

Baru2 ada menbaca coretan seorang teman..malahan teman seperjuangan dalam mencari rezeki..
Jujurnya sebelum tu saya sangat menghormati beliau sebb dalam usia yang muda,beliau sudah ada perniagaan sendiri dan berjaya ALHAMDULILLAH...Tak cemburu tapi tumpang gembira..Berkat kesungguhan beliau walaupun masih muda tapi membukti hasil kesungguhan dah mampu bertapak sendiri.Kata2 beliau saya jadikan sebagai semangat dan motivasi..

Tapi kata2 yang terbaru ni menukar semua persepsi baik..pernah membaca sebuah buku..Maaf tak ingat tajuk tapi kata2 ni memberi kesan..Sekalipun kita sudah ada diatas jangan sekali memandang dibawah kita  itu lemah kerana kehidupan ini seperti roda..adakala kita diatas..adakala kita jatuh kebawah...

Yup Shaklee mengamalkan sistem MLM..Multilevel Marketing..
TAPI kena faham...
Multilevel yang macam mana..rasanya tak elok menuduh2..mengata2 sesuatu..Mempertikaikan sesuatu..Tanpa usul periksa...
Shaklee mengamalkan sistem multilevel yang adil..Tiada istilah Org atasan akan dapat BONUS senang lenang goyang kaki..sedangkan Org Bawahan bekerja keras..TIDAK>>TIDAK>>TIDAK..
Malahan ada Orang bawahan yang berusaha dan berjaya memintasi Orang Atasannya..Semuanya atas usaha sendiri..

Shaklee menjual produk berasaskan PRODUCT BASED..yang produk yang baik..Kalau tiada angin masakan pokok bergoyang..kalau betul produk Shaklee bukan seperti yang digambarkan.Macam mana agaknya lebih 50tahun produk ini bertapak diatas muka ini..Walaupun ada pelbagai seribu satu persoalan.tentang status Halal..dan macam2 lagi..semua tak jadi halangan Shaklee terus bertapak di Malaysia..sebab apa? Sebab Shaklee adalah produk yang HALAL dah diperakui..kenapa nak dipertikai lagi??

Testimoni yang tak tahu punca??Ya..masa awal2 nak cuba produk Shaklee..saya akan google dalam internet..cari testimoni tentang produk..sebab apa?sebab nak cari keyakinan tentang produk..itu pun kalau testimoni itu ada tuan punya..saya akan google nama tersebut..dan cari pasal org tersebut..Kenapa saya susah2 sebb nak bina kepercayaan dan memang jumpa pun org tu..

Lepas Menjadi Distributor Shaklee dan berjaya menjual produk mestila ada pelanggan kan?Tugas utama saya memantau dan memberi nasihat kepada pelanggan yang membeli produk Shaklee dengan saya dan dari situ la saya mendapat testimoni pula sebab mereka berpuas hati dan senang hati meluahkan rasa dan berkongsi kebaikan..Jadi yang inikah dikatakan testimoni tak tahu punca??

Kenapa Shaklee kenapa tak jual tudung ker..baju ker..kek ker?
Cuba tanya orang jual Tudung pulak kenapa jual tudung kenapa tak jual Shaklee ker..kasut ker..handbag ker? Apa jawapannyer?
Sebagai manusia kita ada kelebihan dan kekurangan..kalau semua org mahir membuat tudung dan menjual tudung..sapa ler nak beli..Allah ciptakan pelbagai kelebihan dan kekurangan..ada yang sangat cekal..bermotivasi tinggi..dapat jual barangan sampai dapat bukak kedai..Alhamdulillah..rezeki dari Allah..Berkat dari ilmu dan kesungguhan..

Seperti saya..saya pernah menjual tudung..baju kurung..kain pasang..tapi semua seperti tiada kepuasan..rasa tidak bermotivasi..sebab apa? sebab kena survive sendiri..ilmu tentang business..dan modal kena ada..betul dah beribu saya laburkan utk perniagaan tapi entah kenapa seperti melepaskan batuk ditangga.. kena ada ilmu dan kesungguhan..akhirkan stok tidak dapat dijual..dan TIDUR didalam stok dirumah..

Berbeza dengan Shaklee..sebab tidak perlu membeli stok..kalau ada beli cuma sebagai ready stok skepada customer yang COD kawasan berdekatan..Kalau tak saya yang ambil suplemen ni..memang habis...de rasa nak rugi tak?ZERO for RUGI..dengan keahlian RM75 sahaja..dah boleh memulakan business dari rumah..mahir tentang komputer lagi senang..bukan kena cari orang..SAYA TAK PERNAH BUAT YE..HEADHUNTING!! ..pergi rumah orang..takpun nak jumpa org..sila la beli produk saya nie..atau Tagging kawan2..PM directly sebab saya tak suka..saya beriklan..kongsi kebaikan produk..TIADA PAKSAAN nak membeli..kalau berminat boleh PM saya..dan disitu la saya ceritakn dengan panjang jela..

okeyla..kalau nak tau lagi..kelebihan Shaklee..sila PM saya hihihihi
Fathiyyah 012-5862274


Tiada ulasan:

Catat Ulasan