Rabu, 5 Februari 2014

Terlalu kurus

Dah GEMUK nak KURUS..dah KURUS nak GEMUK...

NI kisah benar..tapi kalau kurus melidi sampai kena perli dengan kawan mmg tak best la kan...tambah lagi nak cari pasangan hidup..

Kisah dolu2..saya memangla golongan nie...sampai peegi Pharmacist tanya nak makan apa bagi gemuk..Bukan tak makan nasik..bukan main banyak lagi..adoi la..

Igt lagi Pharmasist tu sua weight gain..appeton tu..minum ler..hasilnya?kurang memberangsangkan..

Kalau naik penimbang yang boleh bercakap tu..dia akan cakap ANDA TERLALU KURUS ( dia cakap dalam bahasa omputih la)

Punca2 orang bermasalah TERLALU KURUS ni
~ Kadar Metabolisme yang tinggi
~ Pengaruh kadar genetik
~ Keperibadian atau lingkungan sekitarnya

Kadar BMI diparas bawah normal berikut antara cara-cara semulajadi meningkatkan berat badan :

1. Makan makanan yang mengandungi kadar karbohidrat yang tinggi antara 60-70% .10 - 15 % Protein dan sejumlah kecil lemak
2.Makan makanan yang mengandungi kalori, vitamin dan kalori yang tinggi.

Shaklee ada menyediakan 3 jenis suplemen yang membantu meningkatkan berat badan seseorang.Memadai mengambil Mealshake, Vitalea dan B Complex.


MEALSHAKE 
 Meal Shakes membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. Sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. Rasanya sedap mcm milk shake kat McD. Protin amat penting dalam proses menambah berat badan ini kerana pengambilan protin boleh mengisi keperluan tubuh sebab protin adalah asas kepada pemakanan tubuh badan sama ada nak tambah berat ke..nak kurus ke..nak cantik ke..semuanya perlukan protin dan antara sebab yg lain ialah, protin membantu penyerapan yg lebih baik ke atas supplement yang kita ambil..


VITA-LEA
Vitalea membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah.sel darah merah. banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.

B COMPLEX
B Complex mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan.mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

Testimoni Pelanggan Yang Berjaya menaikkan berat badan dengan set ni


Tiada ulasan:

Catat Ulasan