Selasa, 4 Februari 2014

review buku mudahnya menjemput rezeki

pernah tak dengar pasal buku ni..mudahnya menjemput rezeki.
penulisnya...Fathuri Salehuddin.



sebagai pembaca jer..saya tak jual yer buku ni..tapi sebagai businesswomen..baru nak jinak2..jadi rasa tak sayang setakat nak melabur rm18 untuk sebuah buku ni....ilmu..xpe..jgn berkira sangat..banyak sangat yg dapat dari buku nie..yang paling saya igt pasal reEki..

yup rezeki..bila sebut rezeki kita dah terbayang..duit berkepuk2..anak ramai...rumah besar.meniaga untung..tetiap hari ada jer org beli produk kita..tapi sekadar pemahaman manusia cetek ilmu ni..rezeki itu maksudnya lain..

maksudnya..semua yg jadi manfaat utk kita..yg kita boleh guna..contoh gaji kita ribu riban..adakah kita manfaat semua gaji utk kita? ya..milik kita tapi..rezeki anak2 kita..rezeki tuan rumah kita..rezeki tokey kedai baju tudung..kasut..dan sebagainya..yg jadi manfaat utk kita..bola kita guna duit gaji itu tadi..bagi anak isteri makan..dapat pahala..atau sedekah zakat..ganjaran pahala utk kita..

bukan duit shj rezeki kita..tapi kita ada pelbagai rezeki yg Allah bagi..rezeki kesenangan..kesihatan..idea..akal fikiran..contoh sekarang saya menaip entry pasal review buku ni..Allah rezeki kan kepada saya ilmu utk menaip post ni..jadi..saya kena syukur..Alhamdulillah..kalau Allah x bagi kepada.saya idea nie..mungkin post ni xakan dipublish..

contoh senang lagi..rezeki kesihatan...Masya Allah..rezeki yg paling mahal Allah bagi kepada kita..apa guna MILIK kita wang banyak..rumah besar..anak ramai..tapi kita sakit..xdapat berjalan contohnya..terpaksa dipakaikan pampers dan terbaring dalam bilik keseorangan..MILIK kita tadi terasa seperti x berharga lagi...Jadi sepanjang bacaan tu..sangatla best..sampai setiap muka surat di baca..ayat yg mudah difahami..yg dapat tarik minat nak baca lagi..nak baca lagi...pastu apa...pastu apa...

sedikit paparan bab rezeki ( credit to buku mudahnya menjemput rezeki )

Antara tips2 yg terkandung dlm buku ni..saya pendekkan

♥♡ Utamakan solat dengan SOLAT TAHAJJUD
♥♡ amalan SOLAT DHUHA
♡♥ banyakkan BERZIKIR
♡♥ banyakkan SEDEKAH
♡♥ banyakkkan MEMBACA AL-QURAN
♡♥ banyak membaca ASMA UL-HUSNA


sebenarnya petua2 ni dah banyak upline share kan dlm ruang forum group biz..patutla upline saya tu dah jadi masters in Shaklee..

bestnya tgk kenkdg dia update pasal cerita jenajalan ke luar negara..tunaikan umrah di Mekah..dari jawatan eksklusif..letak jawatan suami isteri sebb nak serius dalam shaklee..income berkepuk2..tapi diaorg xpernah lokek ilmu..tetap nak bantu org lain..supaya dapat jadi macam mereka..seksiap dah bagi master checklist..apa yg perlu kita buat dlm sehari..kalau berjaya ikut..kompom..berjaya..

dalam amalan yg dititik beratkan adalah amalan rohani..saya percaya diaorg bukan yg ada basic agama..tapi jelas..Apa yg diaorg cakap tu benar..kita berusaha..Tapi Allah yg Maha pemilik rezeki..Allah akan bg kepada sesiapa yg minta..kenkdg kita sampai malas nak minta..macam mana Allah nak bg..bukankah tempat mengadu kita kepada Allah..

mode..tak rasa rugi beli buku ni..pelaburan yang berbaloi...jadi untuk berjaya didunia..bukan hanya mengejar harta kekayaan dunia..kejarlah akhirat..redha ALLAH..In Sha Allah..dunia yang datang menjemput kita..

Lots Of Love
Fathiyyah 012-5862274
Distributor of Shaklee 922128




























Tiada ulasan:

Catat Ulasan