Isnin, 9 Disember 2013

Daftar Ahli Shaklee dengan sapa??

Tak kisah nak register dengan sesapa pun..sebab rezeki Milik ALLAH semata-mata..

Jom Baca Dialog Nie...

SI A :Saya suka la tengok iklan2 awak kat sini..berminat jugak nak berbisnes..

SAYA : Owh..Boleh jer saya registerkan untuk awak..kalau awak benar2 berminat saya akan guide awak macam mana nak memulakan bisnes ni In Sha Allah....

SI A : OK..nanti saya bagitau awak yea..TQ for information...

Pastu senyap...membisu...

Lepas 3hari SI A diam membisu ...SAYA contact SI A semula..

SAYA : Assalamualaikum...jadi tak nak register ni..tak sabar2 nak guide awak sesama join bisnes yang best giler nie????

SI A: Awak...Hurm  sori..saya dah pun daftar Ahli..dengan sedara saya...sedara saya memang ahli Shaklee..register dengan dia la..nanti pe2 hal saya tanya awak ok?

SAYA : Alhamdulillah..Selamat memulakan bisnes ( nada sedih juga tu..dah consult betul2 at last tak jadi BUT saya sedar REZEKI itu milik ALLAH semata..)

Lepas 2 minggu

SI A ; Assalamualaikum..awak..saya de masalah la..sedara saya ni tak berapa guide saya..dia BZ dengan kerja dia..boleh tak awak ajar saya??saya tak tahu langsung nie..PLZZZZ....

Pe Pendapat korang dari situasi kisah benar di atas?
Shaklee adalah syarikat yang menggunakan sistem MLM..means..ada UPLINE..DOWNLINE..BONUS..RANK..ape kebenda plak tu?

Sistem MLM bergerak secara kumpulan..memang bisnes ini bisnes kita dan kita yang memacunya..tetapi kita perlukan kumpulan sokongan yang akan menyokong dan mendorong kita supaya lebih maju..jikalau kita mempunyai persoalan kita boleh rujuk kepada UPLINE kita yang lebih mahir..

Bayangkan kita berada di dalam situasi SI A..saya mohon beribu kemaafan sebab tak dapat nak membantu SI A..sebab dia bukan downline saya..saya dibayar untuk membantu downline saya sahaja..tetapi downline orang lain..sila tanya UPLINE masing-masing ye..

Maksud saya dibayar itu melalui percent bonus yang saya terima..percent penuh dalam sistem Shaklee adalah 21%..jika downline saya mendapat 5% baki 16% saya akan nikmati sebagai GANJARAN saya membantu downline saya memulakan bisnes dia..sehingga dia menikmati bonus 21%.saya akan stop menerima GANJARAN tersebut .Untuk level seterusnya saya akan ceritakan nanti..

Kalau saya bantu SI A tadi..Senang2 UPLINE dia atau sedara dia menikmati ganjaran tersebut.dan saya???dapat jadi juruletih sahaja..Oleh Sebab itu saya memohon seribu kemaafan kepada insan SI A tersebut..

Sebelum anda mengalami nasib yang sama seperti SI A..jadi fikirlah sebelum bertindak.Mmg benar dia Sedara kita atau sahabat baik kita..demi menjaga hati dia,kita berdaftar dengan mereka..tetapi last2 kita terpaksa menjaga hati kita sendiri sebab salah memilih UPLINE..

secara peribadi ----- sila pilih UPLINE yang mampu memacu anda berjaya dalam bisnes ni..biarpun UPLINE kita belum naik rank Master atau masih belum naik rank..lihat semangat yang dia ada..serius dan komited untuk lihat anda berjaya..Copy dan Paste segala yang dia ajarkan..sebab once anda sudah mendaftar keahlian dibawah UPLINE anda,anda harus merujuk sepenuhnya kepada upline anda.Sistem MLM juga ada undang-undangnya..bukan senang nak tukar penaja jika tidak suka ^_^

Salam Penuh Kasih Sayang
Fat'hiyyah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan