Rabu, 4 Disember 2013

Bagaimana nak menjadi ahli Shaklee

Okey kengkwn Since ramai yang hantar message tanya macam mana nak generate side income with Shaklee, meh saya nak terangkan sikit. Semua orang boleh baca.
Soalan yang salu orang tanya saya...

S: Bagaimana nak jadi distributor Shaklee ?
J: Registration fee is RM65 + RM10 (WM) / RM20 (EM) untuk postage member kit. Ataupun  boleh jugak beli barangan bernilai RM680, boleh dapat FREE  jer membership. 

S: Kenapa sampai RM680? macam mana nak beli banyak sampai macam tu?
J :Cadangan jer.kalau rasa nak dapat FREE membership..kongsi dengan kengkawan.tanya sapa nak share beli produk Shaklee? kumpul2 order dah cukup.registration free dapat pulak bonus tengah bulan karang!!


S: Berapa modal yang diperlukan ?
J: Tak payah sedia modal pun sebab dengan Shaklee ini kita boleh buat ala-ala dropship - bila customer order dan bayar barulah kita order online plak kat Shaklee. Shaklee pula akan poskan barang tu kepada customer kita. Senang kan ? :) tak payah beratur beli barang di branch.dan tak payah beratur kat pejabat pos nak pos barang..Unless nak simpan stok kat rumah, suka hati lah invest berapa pun. Hehe. Ikut kreativiti sndr.

S: Berapa sales/belian kena maintain setiap bulan ?
J: Tak perlu maintain sales/points . Tiada jumlah minimum yang anda perlu beli setiap bulan kecuali anda memang target nak mendapatkan cash bonus. Nak beli untuk sendiri atau untuk keluarga sahaja pun boleh. Tak rugi pun jadi ahli.^_^

S: Berapa keuntungan boleh dapat setiap bulan ?
J: Bergantung kepada sales kita pada bulan tersebut. Minimum 150uv atau bahasa senang points untuk kita layak dapat cashback/bonus. Bonus bermula dari 5% sehingga 21%, depending on berapa points kita dapat buat sales utk bulan tu. ^_^

S: Kena cari orang ke ? Kena head hunting ke ?
J: Tak perlu ! Saya pun tak suka nak cari-cari orang paksa-paksa join/beli.Kalau nak tahu saya ni pemalu orangnya.dalam online saya suka promo lebey2 tapi bila de manusia depan mata jadi kelu.So kelebihan saya saya buat sales online jer!!!..sapa rasa berkenan nak try dan rasai kehebatan produk Shaklee PM saya..barulah kita sembang panjang2..tu pun online jugak hehehehehe ^_^

S: Tapiiiiiiiiii saya tak tahu macam mana nak mula berbusiness...
J: InshaAllah saya akan guide DAN` coach anda sebab once anda dah register dengan saya, anda dah jadi tanggungjawab saya, 'anak' saya.( downline saya lerr) :) Cuma usaha untuk berjaya itu terletak pada diri anda sendiri.Saya tunjukkan jalan InshaAllah saya bukan orang jenis lokek ilmu..saya cerita semua yg saya tahu!!


S : Tapi saya tengok dah berlambak iklan pasal Shaklee kat facebook ni?
J : Saya percaya rezeki adalah urusan Allah.Allah dah kata sapa usaha pasti berjaya.contohnya adalah saya sendiri.Even ramai yang cakap mcm mn nak buat jualan dah ramai org jual produk Shaklee.kenapa kita nak risau pasal orang lain.yang penting adalah kemahuan diri kita dahulu.

S: Saya nak register jadi ahli but tak nak jual-jual ni, boleh ke ?
J: Suka hati lahhhh. Boleh je. Beli untuk kegunaan sendiri pun boleh. Saya takkan paksa anda jual,saya dulu pun tak nak jual2 ni..saya keje gomen tau.keje tu pun belambak..mana ada masa nak jual2 nie..( itu saya yang dulu ) saya tak pernah paksa. Semua yang nak berbusiness semua atas inisiatif sendiri. If you need guidance saya akan tolong.^_^

 
S: Ok, kalau cam tu ! macam mana nak register?
J: Saya boleh tolong registerkan. Anda cuma perlu bagi details yang diperlukan plus registration fees. lepas itu,anda tunggu kat rumah, nanti member kit sampai ye. ^_^

Clear tak ? Hehe. kalau de pe2 xpaham boleh  boleh message saya ye. ^_^






With Love,
Fat'hiyyah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan