Selasa, 19 November 2013

Vivix shaklee membantu mencegah diabetes

Diabetes adalah penyakit yang sangat merbahaya.Tinjauan Kesedaran Diebetes yang dijalankan pada tahun lalu menunjukkan sebanyak 33 peratus penghidap penyakit diabetes di negara ini tidak pernah melakukan saringan kesihatan.
 
Apakah itu Diabetes
Diabetes ialah dimana tubuh badan kita mengalami gangguan fungsi metabolisme penyerapan kadar gula didalam tubuh.Hal ini berlaku bilamana sel-sel didalam tubuh kita tidak menyerap insulin dan juga kerana pankreas tidak memproses insulin yang cukup dalam tubuh sehingga mengakibatkan tingginya kadar gula dalam darah.

Secara umumnya penyakit diabetes mempunyai 3 tahap. Tahap 1,tahap 2 dan gestational diabetes atau dipanggil kencing manis ketika hamil.

Secara umumnya ketiga-tiga jenis penyakit ini adalah sangat merbahaya.pencegahan sangat membantu.

Punca penyakit diabetes :
  1. Pola makan seseorang – bagi anda yang sering memakan makanan yang mengandung karbohidrat secara berlebihan akan meningkatkan risiko terkena penyakit diabetes. hindari juga makanan makanan yang mengandung lemak atau berlemak tinggi, pengambilan secara bersesuaian jangan sampai berlebihan. kurangkan pengambilan makanan  yang manis, usahakan minum  minuman atau makanan yang rendah gula.
  2. Kegemukan atau obesitis – Hal ini berkait rapat dengan pola makan, pola makan yang tidak teratur akan menyebabkan kegemukan. timbulnya lemak yang berlebih didalam tubuh akan mengganggu kerja insulin di tubuh kita, dengan tergangunya hormon ini maka timbullah gejala penyakit diabetes. kebanyakan orang terkenaa iabetes disebabkan  kegemukan.
  3. Usia –  Dengan bertambahnya usia maka fungsi organ dalam tubuh pun akan mulai berkurangan. sebuah mesin kalau sudah lama juga akan sering mengalami gangguan.
  4. kurang bersenam – kurang bersenam dan hanya menghabiskan waktu kita untuk bekerja duduk berdiam diri tanpa adanya aktiviti tubuh badan akan meningkatkan risiko terkena penyakit diabetes. semakin sedikit aktiviti yang anda lakukan maka semakin sedikit pula gula didalam tubuh yang terbakar menjadi tenaga sehingga terjadi pengumpulan gula didalam darah dan menyebabkan diabetes.
  5. keturunan  – Jika keluarga anda ada yang menghidap penyakit diabetes.Anda berisiko terkena penyakit kencing manis, walaupun kebarangkaliannya adalah sangat sedikit anda mungkin akan menghidap penyakit ini di kemudian hari.
Pola pemakanan yang tidak sihat dan tidak teratur adalah penyebab utama berlakunya penyakit ini,Dimana masyarakat moden seperti zaman sekarang memaksa kita mengambil makanan yang cepat dimasak dan mudah didapati seperti makanan di dalam tin atau makan di restoren-restoren tanpa kita menghiraukan risiko yang akan berlaku.Menjaga pola pemakanan adalah kunci menghindari penyakit ini.

Diperkenalkan vivix shaklee dapat membantu menangani masalah kencing manis.
Vivix merupakan satu-satunya suplemen yang mampu menembusi DNA manusia.Sangat bagus untuk merawat 3 penyakit serangkai kencing manis,penyakit jantung dan darah tinggi.Jika anda tau ibubapa anda menghidap penyakit ini. In Sha Allah vivix shaklee membantu merawat pesakit kencing manis.

Berikut adalah testimoni penyakit kencing manis ( Diabetes )



Alhamdulillah..Vivix membantu mereka menangani masalah kencing manis dengan berkesan.Ramai yang sudah merasainya.Anda yang bertanya mengapa harganya mahal?Bagi saya dari berhabis setiap bulan menganggung kos ubat-ubatan dan hospitalize lain,dan dari menanggung kesakitan..lebih baik mencegah dari mengubati.Kesihatan  tidak dapat dibeli..

Promo bulan November 
Beli 6 percuma 1
 atau
Beli 2 botol vivix percuma keahlian seumur hidup
Terhad di bulan November 2013 sahaja

Untuk mencuba produk ini boleh hubungi saya :
Sms/ Whatassp : 012-5862274
fb : Fathiyyah vitamin
Sila like page saya akan akan dapat info percuma dari produk-produk shaklee


Penafian: Segala testimoni/ penulisan dilaman ini bukan bertujuan mencegah.merawat,mendiagnose atau menyembuhkan apa jenis penyakit.Pembaca yang mengalami masalah kesihatan sila dapatkan rawatan dari pakar kesihatan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan