Sabtu, 20 November 2010

hari keluarga tuan haji dahaman...

hari ini hari keluarga sebelah mak mentua aku...diaorg hepi la jupa sanak saudara...aku ni kenai family BARU ku ni jer....tak pela...aku dah berkahwin dengan salah sorg family mereka maka....termeterailah aku juga keli=uarga mereka...ape aku merapu ni?sebetulnya mmg aku tgh meracau..esok kena pi maktab..semua kwn2 aku entry asrama...aku pulak cam kena berulang lg...letih jugak butterworth to sungai petani tu..pastu patah balik pulak...sejam pegi sejam balik...hidup aku masa cuti ni dalam kelas dan dalam keta...sebab tu aku ade la mintak nak duduk asrama kat hubby aku..dia cakap tak payah la balik...macam marah jer...hurmmmm...asam garam rumah tangga...aku ni sebenarnya tak la sekuat mana...manusia jugak..pomp pulak tu...aku tak boleh tumpu dua benda satu masa aku tak boleh handle ddgn baik...at the same time aku la student yg nak exam beberapa hari lagi at the same time aku adalah seorg isteri kepada suami ibu kepada seorg anak berusia hampir dua tahun yg masih menyusu badan...semua nak kena handle dgn baik..aku bukan superwoman...dalam kepayahan hati cam ni..aku pun risau dgn anak aku sorg nie..tak puas hati nak mengs jer..dah la last2 ni aku kerap naik angin tak tentu pasal..macam tak boleh nak handle perasaan marah aku tu...kepada anak aku sorg tu jd mangsa..merah bontot dia kena pukul...aku ni mmg bukan sorg ibu yg baik..tak dapat nak didik anak dgn cara yg baik...ye lah dah la setan tu asyik suruh aku mencari kesalahan suami aku jer...anak plak kena marah la...

semua manusia tak sempurna...sikit jer Allah bagi dugaan dah melatah...masa sebelum kawin suami idaman aku seorg lelaki yg baik..bertanggungjawab...beriman..dan boleh didik aku jd org yg baik...agaknya sebab aku tak berdoa supaya Allah jadikan suami aku tu sorg yg amat menjaga hati dan amat menyenangkan kot...so aku dapat apa yg aku mintak...suami aku penghafaz Al-quran..seorg yg beriman..solat tak pernah tgl..puasa cukup...lemah lembut...malahan bonusnyasuamiku seorg lelaki yg manis wajahnya...

manusia tak pernah bersyukur dengan kurniaannya...adalah sikit aku merasa beban dgn tugas ku sekrg yg menimbun2 tak terlaksana...tapi sebab pa aku tak bersyukur aku dah memiliki lengkap harta dunia...dalam kelam kabut seorg pomp mencari suami..aku dah ada..didalam kelam kabut org berusaha mendapat cahaya mata..aku dah ada...dalam kelam kabur org mencari pekerjaan..aku dah ada....semua dah ada....Allah...aku bersyukur atas semua kurniaanMu....Ampunilah dosa-dosaku ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan