Ahad, 25 Februari 2024

Trip to Thailand2024 ( family day ) part 4

 Tiba hari terakhir di Thailand sedih pula sebab malam ni semua akan pulang ke rumah masing-masing. Tahun depan kita buat family day lg na..

Lepas mandi solat subuh kami masukkan sedikit barang2 dalam kereta. Lepas tu kami keluar bersarapan pagi di Kim Yong market. Terkejut tgk org jual p*g dan makanan halal sebelah2 saja. Memang bukan negara Islam tp semua org dibenarkan menganutkan agama masing-masing2.

Lepas makan anak2 bgtau nak naik tut tut layan aja kami cari tut tut nak pergi ke hatyai central mall 


 Merasa naik tut tut. Seronok anak2 itu la anak2 zaman sekrg lahir saja naik kereta ada aircond. Tuan badan blog ini zaman kecil2 xder kereta pun.pergi sek mak hantar naik basikal saja. Balik sekolah jalan kaki sebab mak meniaga kuih2 depan lorong tumah..
Afnan ada jewlry di thailand rupanya😄😄



Toro fries ni viral ..tp bg saya xsuka sgt sebab cheese byk sgt. Makcik2 xlalu dah nak makan makanan ni..ok adik dah call sebab nak check out baik tut tut balik ke tempat parking kereta dan terus balik ke homestay.

Pack beg dan masukkan dalam kereta. Pukul 12jam thailand kami bergerak pulang..sempat singgah di clock tower tp mmg xnak beli apa dah kami terus balik..

Singgah di Danok makan dan solat kami terus pergi ke border..

Di border Thailand kena turun cop pasport dan di border Malaysia xperlu cuma beratur dalam kereta sahaja..

Dannn minyak kereta masih ada 2 takuk lg..Alhamdulillah xperlu isi minyak di Thailand..


Tunggu abang dan adik lepas border Malaysia Bukit Kayu Hitam..tiba di Malaysia jam 7mlm jam Malaysia..Alhamdulillah

Hijau emas di negara org hujan batu dinegara sendiri. Lebih baik negeri sendiri..jam 9mlm tiba di rumah di Penang..

Boleh rehat2 dan tetiba rs sedih sebab rindu abg adik mak abah.rindu kenangan di Thailand. Kalau ada rezeki sampai lagi InshaAllah…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan