Ahad, 25 Februari 2024

Trip to Thailand 2024 ( Family day ) part 3

Hari Ke tiga di Thailand- bangun pagi dah lapaq. Jam di Thailand kurang 1 jam dari Malaysia contoh jam 6pagi Thailand adalah jam 7pagi di Malaysia.

Sarapan pagi di Ayutaya noodle kedai ni dah viral di Malaysia. Jadi kedai viral ni kena sabar la menunggu dah beratur sebab pelanggannya ramai tp kedainya kecil comey jer. Makanan xterlalu mahal bersih dan semestinya Halal.

Cuma 1 kelemahan kedai ni tempat letak kereta, payah juga nak cari dah 2@3 kali pusing akhirnya dapat tempat parking kereta. Kena bayar parking 40baht utk 2 jam. Dalam hati kalau la boleh baik tut tut kan senang.

Sebab kedai ni comel2 ja jadi meja makan dengan adik beradik terasing. Xpala janji makan termasuk dalam budget kutipan family day.

Lepas makan terus cari money changer sebab duit bant dah settle. Kami terus ke tempat nak naik kereta cable. Tapi malangnya ditutup jadi jalan2 ja naik bukit nmpk pemandangan sejauh mata memandang..

Jalan2 ambil gambar saja terus ke masjid Songkla.. katanya Masjid Songkla ni tempat org Malaysia kawen lari. Xkira la nak kawen satu ke nak kawen dua. Masa kami sampai ni ada majlis kenduri kecilan2 ditingkat 2. Kami senyum2 jer..seronok en hasben nyakat. Nyakat la..layan jer.. kami solat dan bergerak ke tempat gajah
 Belakang tu masjid Songkla. Xde carpet apa pun td lantai bersih berkilat-kilat..

Tempat naik gajah ni ada sejarah sikit. Tahun lepas bulan 12 dah dtg ke thailand dengan rombongan sek. Masa sampai tempat naik gajah ni xsempat masuk terjatuh depan pintu atas tanah berbatu2. Gambar dah delete sebab rs sedih igt kenangan tu. Tangan kiri berdarah2 lutut kanan juga berdarah. Yg sedih tu sebab kawan2 terus ka pergi tinggalkn saya ug berdarah2 tu. Ada seorg rakyat malaysia juga datang bagi ubat tahan sakit. Sebab dah berdarah2 kepala pun pusing gelap dunia. Nasib ada kakak hannan. Dia la yg bnyk ikut dan tolong ummi dia ni.

Ok lupakan kenangan tu kita cipta kenangan baru

Sampai disini bgtau en hasben. Kat sini la saya jatuh. Dia tgk ja muka kita dah la jom kita masuk.

Dapat juga naik gajah.yea..pertama kali naik gajah asyik kesian jer kat dia sorang 500baht jadi habis dekat 3000baht disini saj. Siap bg makan lagi kat gajah2 tu. Lupa dah mak dengan abah yg datang sekali.sori na mak teruja betul..

Dah lapar kami terus ke floating boat tempat makanan mcm2 sampai xtau nak makan apa

Kalau tny makanan feberet saya kat sini ais krim kelapa, dan kerabu maggie sedap betul kena dengan tekak. Lepas makan dah x larat nak berjalan terus balik ke homestay releks2 solat dan mandi.

Malam tu kami keluar ke Lee Garden parking kereta sampai lupa parking dimana..😀 makan malam disitu..ajak en hasben jomla massage. Dalam kepala org lelaki ni massage ni yg blue2 jer..bukan la urut badan ja..last2 xberjaya memujuk balik ker ke homestay dan kemas barang sikit2 sebab nak check out dah esok..