Selasa, 26 Julai 2011

udah 39 minggu

uwaa....39minggu dah...tapi cam rileks lg...
nape tak rasa pe2 lg nie...
jenuh dah cari dlm internet pengalaman org bersalin..
de yg awal...de yg overdue...
huhuhuhu...pe lah rezeki aku yerk....
minggu depan dah due....2.8.2011...
series risau tol sebab tak salin2 lg....
kalo igt hannan dulu aku turun show masa 39minggu 4hari...
pastu pegi klinik leh rileks2 lg...senyum2 lg sebab series tak sakit pe pun...
sampai doc panggil masuk bilik...bukaan dah bukak 1.5cm jer masa tu..
doc seluk lg sekali baru 2cm....
pegi klinik kul 830pg...seluk second time baru 2cm....huhuhuhuhuhuu
lambatnyer...jadi doc rosnah suggest nak induce...letak dripp kat tangan tu...pastu dia pecahkan air ketuban...
pas solat jemaah zohor ngn en suami...doc pun dtg masuk bilik ngn peralatan2nya...
jantung ni berdegup kencang..pastu dia masukkan ubat ngn gunting air ketuban tu aku dah start rasa sakit...
memula ok jer...pastu lg kerap..lg kerap..baju abi mmg keroyok aku belasah...sakitnyer..TUHAN jer yg tau....mintak nak ke labour room masa 4cm dah...
bayangkan pas zohor letak drip...asar tu aku dah salin....adei...cepat tol..tapi sakit sesangat....
mak cakap sebab depa letak ubat...salu mak sakit dulu dlm 12jam....sehari semalam menahan sakit...aku plak 4jam berhempas pulas bertarung ngn contraction...dah bersalin...
tu yg igt si adik ni nak biar natural contraction jer...nak rasa rileks sikit...
tapi dalam hati nie dah tak sabo2 nak bersalin...
kaki ni mcm tak mampu nak tanggung dah....celah paha tu mmg sakit la....kenkdg sakit belakang tu leh guling2 lg...
tapi lum lg rasa nak bersalin nie...
camner ek....
kompius kompius...kompius...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan