Isnin, 4 Julai 2011

stripwash lampin hannan..

semalam....aku start membelek lampin anak ku hannan...akhir2 nie kerap bocor tepi...dan dia pun banyak kencing.....

jari jemari pun sibuk baca pasal stripwash cd...aku amik 2 petua...satu dari achik sue...lunatots...yg baru bersalin anak ketiganya jun lepas....

yg ke 2 aku amik petua k.nik medaistore....


memula aku bersihkan dulu najis2 dekat CD....lambak banyak ni sebab banyak ari aku simpan...bilas2 dengan air yg banyak..sampai puas hati...pastu aku asingkan insert ngn poketnyer dalam dua baldi camni....

dah asing cam ni...aku rendamkan kejap ngn air panas ( ni amik achik sue..) pastu aku campurkan sedikit cuka ( ni amik k.nik..) biar kejap je...pastu masukkan dalam mesin...basuh ngn sabun.....

time wat keje ni..aku biarkan hannan main di sinki..kononnyer basuh pinggan...
bukan basuh pinggan pun..membasahkan lantai dapur adela....huhuhuhu...letih ummi boyot ni lap dan mop lantai plak....

berbalik pasal Cd...pas masuk mesin..aku letakkan sedikit sabun...aku guna sabun cosway...murah ckit....pernah beli yg lunatots punya detergent..tapi mahal skit la...ade lg tersimpan...sayang benor nak menggunakannye.r..

pastu sesi menjemur....


pastikan kene cahaya matahari....2 hari aku menjemur cd2 ni....nak pastikan insertnya putih semula dan bebas bakteria...( petua ni amik acik sue)....

pastu tugas melipat la plak....

time berblog ni tak melipat lg Cd2nyer...tapi saja nak expose Cd2 adik yang dah di pre washkan...sebab sayang sangat ummi dia masukkan semula dalam plastik...iskh2 ter over rajin le ummi dia nie...


comel2 tak....datang dari banyak order...Bambolite..lunatots...bb syok....harganya berpatutan...ummi dia yg suka membeli....tiap2 bulan gaji habis asyik bershoppin dalam on9 jer...hihihihihihihihih

sekian ajer post stripwash kali nie....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan