Sabtu, 21 Mei 2011

Kursus pemantapan Al-quran


cantik x?



kengkawan segroup....n sebilik...kak mursyidah...



Pemandangan dari dalam bilik...bandar darul aman...



bilik ku....



bilik lagi....


Semalam baru lik dari berkursus 3 hari di the regency darul aman golf resort.....Alhamdulillah best mempelajari ilmu2 tajwid dengan ustaz2...kawan en suami aku jugak...mula2 tu cam malu gak...pastu macam dapat keberanian aku tak rasa segan sangat nak ngaji dah.....igt masa di mesir dulu....nangis masa mengaji ngn syeikh mesir dulu....

masa hantar tu en suami yg hantar....lepas hantar hannan balik rumah mak....aku ngs nak tglkan anak aku sorg nie....bertolak kul 1230tghari dari seberang jaya.....berhenti di gurun makan nasik...meneruskan lg perjalanan..akhirnya aku tiba di darul aman golf resort kul 205 petang....check in pastu en suami bawa beg naik bilik..

citer pasal bilik..asalnya bilik yg aku dapat 502....pastu ada sorg adik ni mintak nak tukar bilik...so aku akan turun bawah ler ke bilik 404....bilik asal aku ternyata lebih cantik....nampak pemandangan yg lebih cantik...lebih luas....tapi bilik yg aku tukar ni...alamak sempit sikit....tapi tak pe la...dah bw turun beg ke bawah pun...

18 mei 2011.....
Ustaz azmi pun mula membuka cerita sebab kami semua ada disini....masa kursus pemantapan j-qaf dulu..ade wat ujian Al-Quran...so aku ngn semua kengkawan yg ada kat sini arini semua yg tak lepas ujian Al-Quran aritu...huhuhuhu...lemahya aku dalam bab2 membaca Al-Quran nie....malam tu kami bertaklimat dengan ustaz hafizal tenatng tajwid Al-quran....yang bestnyer duduk cini..perut kami sokmo kenyang...malaahan makanan dia pun sedap2 belaka...iskh2...

19 mei 2011....
pagi tu kami bertaklimat dulu ngn ustaz asri tentang riwayat haf ibnu aasim....dia ler fasi group aku pun.....orgnya lawak2....ok sgt la....dia la yg buat aku rasa hilang segan nak membaca Al-Quran depan org....petang tu start berbengkel......best...tak rasa rugi pun pegi sana....berbaloi aku tglkan anak sebab semata-mata nak belajo Al-Quran...

20 mei 2011....
hari terakhir aku disini....lepas wat ujian penilaian terakir kami terima sijil...and aku pun tahu le markah aku...35...band 3....kalo band 4 aku kena datang lagi berkursus.....nyawa2 ikan jer...oleh sebab arini hari jumaat terpaks ler aku menunggu en suami amik lepas jumaat.....

tapi yg bestnyer...kami lajak ke padang besor....dapat beli baju adik....2 pasang...baju hannan sepasang.....balik seberang jaya...dan jemput hannan....ala windunya ummi kat anak ummi sorg nie....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan