Selasa, 31 Mei 2011

30 minggu...6 hari...

pagi tadi kami mengunjungi dewan bersalin muslimah.....niat kali ni mmg nak tengok jantina bayi...ummi ngn abi dia tersangat2 teruja nak tahu....masa 20 minggu aritu...dah nampak bayi apa...tapi masa kandungan 28 minggu dok kkia plak rasa ragu2 nak bgtau ni bayi apa...abi yg dah bergumbira terasa sedey plak kalo bayi kali bukan seperti hajat dihati....

sesampai di klinik org tak de....jadi tak lama ler menunggu...terus panggil nama...berat aku pun diambil....nak tahu berapa....54kg...hehehehehe.....tekanan darah 101/60.....

ada jugak bagitau doktor nape belakang tu lebam2...dok tgk katanya mungkin sebab suntikan atau apa....aku bgtau ade la amik 5x suntikan inferon masa baby 6bulan...tapi lebam tu dah ok...kali ni aku lebam sebab kena tulang cenungeng sendiri...berat bayi dah bertambah...air ketuban lg...jadi tak semena2 lebam ler kawasan tu...

nak tgk gambar scan kali ni......jeng...jeng...jeng......




Doktor rosnah print gambo kepala jer.....asyik gambar kepala jer kan...actually bayi aku kali ni beso ckit.....aku baru nak masuk 31 minggu...bayi aku ni dah berusia 31minggu 5 hari....amik kiraan berdasarkan beso kepala bayi....

jadi dapat due date baru.....28 july 2011.....berat bayi sekarang 1.47kg....

kepala bayi mmg dah ade dibawah..jadi doktor ckp InsyaAllah dia akan kekal dalam kedudukan camtu sampai bersalin nanti....Alhamdulillah....

dan pasal jantina.....hehehehehehehehe....Encik suami dah nampak sendiri anunya....macam dia punya jugak la....senang ati ler tu.....Bayi lelaki.....yg chumel2 dan sihat....jantungnya pun berdegup normal....senang ati ummi.....senang jugak ati abi.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan