Isnin, 22 Februari 2010

new bicyle hannan..



basikal hannan yang baru,beli kat pacific...saje nak beli untuk die..nak bagi die main...anak sulung camtu la..buah ati ummi n abi...harganya rm 70..abi yang lanja...umi nak simpan duit ckit..Alhamdulillah dari aritu takder duit..abi buat pinjaman bank rm 8oribu,beli motor kawasaki ninja..ade masa nnti upload letak dalam blog,actually aku tak der la suka sangat die beli motor camtu,mahal,kalau rosak camner nak pebaik lagi mahal,lagipun motor camtu susah aku n hannan nak tumpang...raga depan takder...sian anak aku tu.tapi nak buat camner...suami aku suka..aritu ader nak bincang tapi setakat ni ape yang nak dibawa berbincang tak dapat hasil yang elok...sama ade aku kecik ati atau suami aku takleh time...cubaan ler tu..ujian buat aku..aku ader pendapat die pun ader pendapat endiri..aku cuma fikir masa depan..takkan nak camni jer...anak pun mesti bertambah ramai..lagi banyak duit nak guna..zaman hidup skrg tak macam dulu,gaji mahal pun tak akan cukup...aku cuma nak berjimat cermat...aku pun boros jugak sebenarnya..tapi perancangan aku dulu aku nak die bayar duit kete,beli moto baru yang biasa jer la,beli rumah,suma guna duit die...bukan nak simpan duit aku tu...kalau btol aku nie berkira masa die still dok uia dulu,aku buat takder duit jer...tapi sebab aku perlukan die disisi,aku sanggup perabih...cuma sekarang aku nak berjimat...elaun aku tu gunalah untuk makan..cukuplah setakat yang ader...yang penting...bila nak ade masa yang sesuai kita pindah rumah baru,aku tak akan kedekut duit aku tu,gunalah untuk buat elok rumah,kalau ada duit aku ingat aritu nak bukak elaun tabung haji untuk aku abang n hannan..aku yang akan masukkan duit tiap2 bulan nak potong gaji aku buat simpanan untuk masa depan..aku akan bagi kat tuan punya bila sampai masa nnti,aku tak mau habaq kat abng,nak suprise jer..tanda terima kasih aku kat die sebab bnyk berkorban,habiskan duit untuk keluarga tanpa fikir keinginan hati,itulah rancangan aku masa dulu,aku tau suami aku nie baik orangnya...antara orang yang baik yang pernah aku jupe,tapi biasalah manusia ade banyak kelemahan macam tu jugak,die teralu ikutkan rasa hati...agak gopoh masa buat pilihan,die tak mau bincang ng aku sebab die tahu aku akan byk yang tidak bersetuju dari bersetuju...bukan untuk kepentingan diri aku pun...aku cuma nak die tunjukkan pada keluarga yang dia sanggup berkorban apa saja keinginan rasa hati,untuk kami....dan juga masa depan...tapi aku agak kecewa....aku juga punya banyak keinginan..tapi sejak rasa tanggungjawab aku pendamkan....sejak dahulu lagi,aaku nie suka ikut kata hati...tapi akhirnya aku rasa rugi...sebab tu aku takmau suami aku rasa macam tu masa depan nanti,maybe aku nie tak pandai nak pujuk n nasihatkan org,aku sebenarnye terasa sangat bila die kata tu duit abang,duit tiah tiah buatlah sendiri...tapi at last dia sanggup jugak suruh aku beli rumah...aku tak kedekut...aku boleh beli..mmg aku ada cita2 nak beli ngn duit aku sendiri,tapi aku cuma nak tgk dia usaha dulu,sebab tanggungjawab suami menyediakan rumah.makanan,tempat tinggal untuk isteri...bukan nak mewah2...cukup sekadar saja dah memadai...tapi Allah tu mahu menguji tahap kesabaran kita...aku Redho...cuma satu harapanku,suami aku tak sia-siakan hidupnya hanya membayar hutang...Hutang itu dibawa mati,lunaskan lah seawalnya....mungkin aku dah dididik oleh keluarga ku,supaya segera melunaskan hutang,jadi aku agak canggung bila suami ku melewatkan pembayaran hutangnya...semoga Allah beri aku kekuatan,beri aku rasa tenang dalam menjalani hidup seharian.....aku cuma hamba yang serba kedhaifan....dalam mencari redho suami...dan redhoMu ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan