Selasa, 14 Disember 2010

first antenatal check


arini first pegi check my second baby...arini tak der tarikh tipu..aku bgtau first day my last period aritu sebab masa hannan aritu awal lagi dari due date yg sebenarnya...so aku rasa yg second ni ok kot...pagi tadi keluar awal..samapi pukul8pg..tapi leh balik pukul 11.35pg...hannan dah merengek nak balik....mula2 sampai buat pregnancy test dulu...keputusannya +ive..pastu pegi buat buku baru..dah sudah amik darah pastu masuk bilik 4 check breast...kedudukan perut...dan misi bagi due date 2hb 8 2011...betul2 awal ramadhan...pas habis ckeck bilik 4 dia suruh aku refer doktor...berjumpa la ngn doc..pastu scan for my baby 7 weeks.so sweet tgk baby for first time...lakin indi mushkilah kabirah...doktor bgtau mcm ada sedikit keganjilan dalam perut aku...bukan dalam rahim..but bwh rahim....alamak susah ati...refer pulak for next month scan...huhuhuhuhuhu....

sudahkan bermasalah itu sahaja...dok cakap mintak aku stop breast feed for hannan...ala darurah li...kalau hannan masih terus nyusu..uterus aku akan mengecut...jadi rahim jugak akan mengecut...its not good for my baby dalam kandungan...zat pun tidak mencukupi..sebab aku pun berdarah rendah..hb pun rendah...nak berkongsi pulak for hannan and nunu aku...mmg nenen aku salu sakit pun...misi cakap dah merah2 nenen sebelah kanan aku...huhuhuhuhuh..mcm mn aku nak bgatu lg...aku kesian dekat hannan..aku kesian dekat baby dalam perut...dalam masa yg sama aku kesian dekat diri aku sendiri....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan