Rabu, 7 September 2011

Berpantang hari ke 30

Secara jujur dan ikhlasnya..aku rasa cam tempoh aku berpantang dah sampai ke penghujungnya….segala jenis lauk aku dah rasa…Cuma tekur,udang,sotong dan mknn gatal2 yg lain belum try lg..daging dan ayam dah start makan…

Aku dah start kuar rumah pun…kenduri pun pegi…makan nasik kenduri selamba aje…Alhamdulillah setakat nie tak de apa2…badan pun dah rasa sedap…aritu masa ari raya..beraya sakan jugak aku…semua jenis kuih raya aku rasa…Cuma ketupat dan lemang jer yg belum dirasa lg..atas nasihat ibunda ku…dia takut demam..sebab pulut ni panas…

Afnan plak…dah naik buai..masa umo 29 hari…30 hari dah pandai…nak tido jer masuk jer dalam buai..dah tido..baik anakku ni..tak banyak songeh…

Tak sempat nak upload gamba rayya..sebab semua gamba dlm hp suami…pepe pun…Alhamdulillah…aku dah start makan ubat suplemen…elken dan phynatol herbanika NR..setakat ni baru sekali makan..dah lawas…makan pulak buah limau Sunkist…kejap jer nak membuang…tapi sebab dah dekat seminggu asyik sembelit,sakit tu rasa lg…Cuma tak berpanjangan…fuhhhh.

Berat plak…macam static jer di angka 49kg…kalo mengikut BMI..dengan ketinggian 157cm…dan berat 49kg..dah dikira berat paling ideal..Cuma yg aku rasa canggung ckit…sebab dah naik skit..

Sebelum masuk kusza 39kg

Sebelum pegi mesir 41kg

Masa balik mesir 42kg

Lepas bersalin hannan 45kg

Lepas bersalin afnaan 49kg

Ntah lepas bersalin berapa orang anak lg..naik banyak lg.huhuhuhuhuh…..

Berpantang kali ni…banyak jugak yg aku ikut…

Bertungku setiap hari lepas bersalin

Berbengkung rajin tapi ada tuang2 jgk

Mandi air dau 3hr

Berurut dah 3 hari,tapi mgu depan urut lg

Sit bath rajin jgk..tapi pas luka baik jarang skit…

Uncang cuci herba dah tgl lama jgk..guna balik

Ld venus elken baru 2 hari..ok sgt la…sejuk2 bdn dah ilang

Phynatol NR jgk strt 2 hari…mmg best sebab melawaskan…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan