Khamis, 24 Mac 2011

It's a boy..


20 minggu....



14 minggu yang lepas......

Klinik penawar ( dewan bersalin muslimah )

15 march 2011

Yeye..nak pi klinik muslimah….bangun pagi aku basuh baju….hannan bangun aku siapkan dia plak….sng ati nak ke muslimah arini….En suami ku yg tersayang tu pun bangun….mandi2….n tuju ke destinasi pertama…amik darah di KLINIK KESIHATAN..

Aku sampai lewat di klinik…bia la…semalam sampai menangis2 aku tgu turn..dtg awal pun tak berguna….

So arini misi kata plak..nape datang lewat…sib baik sempat sebelum diaorg pos darah tu ke KL…bia la..aku dah cuak nak dtg ke sini lg…

Pastu terus kami ke klinik MUSLIMAH…pas tefon n konfom doc rosnah ade…sampai jer daftar nama terus nama aku dipanggil…masa masuk aku panggil En suami aku masuk sekali..tapi pas aku panggil2 nama dia….dia tak dengar…jadi aku jer la masuk..bawa si comel hannan ku sekali…

CERITA PALING GEMBIRA…..aku pun masuk n gembiranya aku tgk wajah doc rosnah….cakap nak scan aku pun baring atas katil…firstly doc sapu gel n letak alat scan tu atas perut…first thing Nampak….Adik tunjuk BIRD dia….doc ckp…eh dia tunjuk bird dia….tahniah anak lelaki….tu tgk dia tunjuk bird dia….

Tujuan asl aku pegi scan tu doc hanita ckp aku low lying placenta…pas bincang ngn abg dia nak bawa aku pegi berurut…tapi aku mintak tgu jap nak scan tgk kedudukan uri sekarang…doc rosnah ckp uri pun dah terletak elok…dah naik semula….baby pun sihat…tak de pa2 masalah..jantung dia pun normal….ALHAMDULILLAH…dua berita indah yg aku terima….baby boy n uri dah ok…syukur..aku mmg berharap second baby ni boy….pas tu aku ckp aku nak book dr rosnah time bersalin nanti…dapat kad n sedikit hadiah2 dari klinik cas RM 50 jer..

kuar dari bilik tu aku jupa abg…n ckp baby kita ikut abg….dah tau jantinanya…baby boy….dia terus ajak makan KFC n jenjalan di parkson…salu aku ajak berat juga dia nak pi…tambah2 lg time gawat nie…maklumla aku lum bergaji lg….Terima Kasih Ya Allah,kerana memakbulkan doaku…

*minggu nie kandungan aku dah 20 minggu….baby dah kuat menendang…tambah lg time kakak hannan naik keta remote control…hihihihihihih….kuat btol dia tendang sampai sakit perut aku…comelnyer anak ku sorg nie….jeles ye kakak hannan naik keta….tak sabar nak tgk wajah dia yg bakal lahir nie….semoga jadi anak yg soleh..taat pada perintah Allah…sihat tubuh badan tanpa cacat cela…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan